Antenn har lediga platser just nu på receptionistutbildningen i Göteborg den 7-8 februari och i Stockholm den 8-9 mars. Antenn erbjuder samma utbildning internt som till kunder.

Receptionisten/telefonisten är oftast den första som kunden och besökaren kommer i kontakt med och blir då företagets ansikte utåt.

Kanske har du en konsult som behöver en grundläggande receptionistutbildning att lägga till på CV:t. Kontakta Antenn.

Antenn genomför en tvådagars grundutbildning för att träna receptionister och telefonister att möta kunden. Utbildningen ger grundläggande information om arbetsuppgifter och kompetenser som krävs för att kunna arbeta i reception och växel. Med kunden i fokus tränas deltagaren i öppna samtal och möten. Utbildningen är upplagd utifrån teorier, träning, samtal och reflektioner.

Innehåll:

  • Vad är service?
  • Vem är kunden?
  • Mötet med besökaren
  • Arbetsuppgifter i växel och reception
  • Kommunikation och beteenden
  • Telefonkultur
  • Värderingsstyrt företag, vad innebär det?

Utbildare: Madeleine Alfvén, Office Manager, Randstad.

Madeleine har stor erfarenhet av arbete i reception och telefon, både som konsultchef för flera bemanningar och för Randstads egna konferensavdelningar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Madeleine har byggt upp konferensavdelningarna från grunden, satt rutiner och samarbetet mellan de tre olika städerna med Randstads värderingar som grund.

Stockholm
Regeringsgatan 65, 4 tr

  • 8-9 mars
  • 17-18 maj

Göteborg
Södra Hamngatan 35

  • 7-8 februari
  • 10-11 april
  • 29-30 maj

Pris: 7. 900 exkl. moms.

Har du frågor rörande utbildningen skicka mail till: utbildning@antenn.se